جستجو کردن
Close this search box.
نمایندگی‌های مختلف شرکت ایران پتک در کشور

شرکت ایران پتک

شرکت ایران پتک؛ یکی از تولیدکنندگان بزرگ ایرانی در صنعت ابزارآلات

دنیای ابزارآلات صنعتی این روزها تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. تنوعی که می‎تواند بر روی انتخاب محصولات تأثیرگذار بوده و ابزارآلات صنعتی مناسبی را برای استفاده به وجود آورد. زمانی که به دنبال خرید و استفاده از ابزارآلات صنعتی موجود در بازار هستید، لازم است تا به برند موردنظر ابزار توجه داشته باشید. این روزها برندهای بسیاری در بازار ابزارآلات صنعتی موجود هستند. برندهای ایرانی و خارجی که می‌توانند به عنوان انتخاب‌های مناسبی، نیازهای شما را در استفاده از ابزارآلات صنعتی برطرف کنند. شرکت ایران پتک، به عنوان یکی از برندهای سازنده انواع ابزارآلات صنعتی، گزینه‌ای است که این روزها بسیار شناخته می‌شود.

این برند که بیشتر به عنوان تولید کننده ابزارآلات دستی در بازار شناخته می‌شود، محصولات بسیاری را در دل خود جای داده است. اگر به فکر خرید این محصولات از برند ایران پتک هستید، داشتن اطلاعات درباره تاریخچه و مهم‌ترین ویژگی‌های ابزارآلات ایران پتک به شما کمک خواهد کرد. امید است خواندن این نکات در ادامه بتواند شما را برای رسیدن به یک انتخاب و خرید مناسب ابزارآلات دستی یاری نماید.

 

تاریخچه شروع به کار شرکت ایران پتک برای تولید ابزارآلات

شروع به کار و فعالیت برند ایران پتک را می‌توان مربوط به سال 1362 دانست. با این حال، شروع اصلی کارهای ایران پتک، پس از تمام شدن جنگ تحمیلی و در سال 1369 رقم خورد. در واقع در سال 1362 پس از پایه‌ریزی اصلی‌ترین شرایط برای راه‌اندازی ایران پتک، موضوع واردات ماشین‌ها و ابزارآلات تولیدی محصولات به مشکل برخورد کرد. از همین رو چیزی در حدود 7 سال زمان برد تا ایران پتک بتواند شروع به کار خود را استارت زده و فعالیت خود را در بازار ایران آغاز نماید.

شرکت ایران پتک، پس از سال از شروع به فعالیت خود و در سال 1374، وارد مرحله تولید آزمایش شد. در این مرحله، ایران پتک با آزمایش کردن انواع و اقسام ابزارآلات تولیدی خود، آن‌ها را رشد می‌داد. به‌این‌ترتیب و به مرور زمان، ایران پتک محصولات خود را افزایش داد. افزایش محصولات تولید شده در ایران پتک، به گونه‌ای بود که این محصولات تا به امروز می‌تواند تمامی نیازهای ابزارآلات صنعتی دستی را برطرف کند. امروزه چیزی در حدود 15 گروه تخصصی از ابزارآلات و در 11 سایز مختلف در شرکت ایران پتک به تولید می‌رسد.

ایران پتک، تولید کننده انواع مختلف ابزارآلات صنعتی

واحدهای مستقر در شرکت ایران پتک برای تولید انواع مختلف ابزارآلات صنعتی

شرکت ایران پتک در روزهای ابتدایی فعالیت خود شامل واحدهایی کوچک و محدود بود. با این حال، با رشد و پیشرفت ایران پتک در طی سال‌های بعدی و افزایش محصولات تولید شده در ایران پتک، واحدی مستقر در این شرکت نیز افزایش یافتند. این واحدهای مستقر امروزه هریک فعالیتی مجزا و متفاوت از دیگری را دارند و به‌این‌ترتیب افزایش کیفیت را در بین محصولات مختلف برند ایران پتک به وجود می‌آورند. برخی از اصلی‌ترین واحدهای مستقر در شرکت ایران پتک عبارت است از:

  1. واحد طراحی
  2. واحد قالب سازی
  3. واحد پرس کاری
  4. واحد ماشین کاری
  5. واحد جوش کاری
  6. واحد ابزارسازی
  7. واحد فورج
  8. واحد آبکاری
  9. واحد رنگ کاری
  10. واحد درودگری
  11. واحد سوهان
  12. واحد دایکست آلومینیوم
  13. واحد مونتاژ
  14. واحد بسته‌بندی محصولات

شرکت ایران پتک، تولید کننده ابزارآلات مختلف در انواع مدل‌های متفاوت

تولید محصولات ایران پتک این روزها تنوع بسیار زیادی دارد. شرکت ایران پتک با افزایش واحدهای مستقر خود تلاش کرده است تا محصولات بیشتری را نیز به تولید برساند. از همین رو این روزها محصولات و ابزارآلات صنعتی و دستی بسیاری در این برند به تولید و استفاده می‌رسد. به صورت کلی می‌توان محصولات و ابزارهای تولید شده در برند ایران پتک را به دو دسته اصلی تقسیم کرد. ابزارآلات صنعتی در کنار ابزارآلات آموزشی این دو دسته از محصولات ایران پتک را تشکیل می‌دهند. در ادامه درباره هریک از این محصولات و مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها نکاتی را بیان خواهیم کرد.

 

ابزارآلات صنعتی تولید شده در شرکت ایران پتک

به صورت کلی اصلی‌ترین دسته از محصولات ایران پتک را می‌توان ابزارآلات صنعتی این برند دانست. ایران پتک به عنوان تولید کننده ابزارآلات صنعتی، بیشتر در حوزه ابزار دستی فعالیت می‌کند. به طور کلی می‌توان محصولات تولید شده در ایران پتک را به 11 دسته محصول اصلی تقسیم بندی کرد. دسته‌هایی که در ادامه به صورت مختصر درباره آن‌ها به ارائه توضیحاتی خواهیم پرداخت.

انواع و اقسام محصولات تولید شده در شرکت ایران پتک

1.  ابزارآلات کوبشی

شامل انواع مختلفی از چکش، پتک، تیشه و تبر که هریک ممکن است از جنس‌های مختلفی تولید شده باشند. به صورت کلی محصولات موجود در این دسته از ابزارآلات، از فولاد کربن ساخته شده و به روش آهنگری به تولید می‎رسند.

2.  ابزارآلات برشکاری

انواع مختلف گیره و قیچی و کمان و اره را می‌توان در این دسته از ابزارآلات جای داد. این ابزارآلات برای برش به کار می‌روند و هریک متناسب با محصول قابل برش، وزن و جنس و قابلیت‌های مختلفی را دارد.

3.  ابزارآلات صافکاری

در دسته ابزارآلات صافکاری می‌توان چکش‌های صافکاری، اهرم‌های دستی برای صافکاری و سندان‌های دستی را جای داد. همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است، برای صافکاری سطوح مختلف کاربرد دارند.

4.  ابزارآلات مارک زنی

در دسته ابزارآلات مارک زنی، می‌توان ابزارهایی چون سنبه‌های مارک زنی و نگهدارنده‌ها، شماره‌ زن‌ها، پرس‌های مارک زنی و دستگاه مارک زنی حرارتی را جای داد.

5.  تجهیزات جابه‌جایی

تجهیزات جابه‌جایی شرکت ایران پتک محصولات بسیاری را شامل می‌شود. تمامی این محصولات به منظور جابه‌جایی وسایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. امثال باربر، آسان‌بر، قلاب افقی و عمودی و برخی دیگر موارد در این دسته از محصولات جای می‌گیرند.

6.  تجهیزات روانکاری

در بین این دسته از محصولات امثال قلاب براده‌گیر و قطعات مختلف سیستم هدایت مواد روانکاری برای بهبود وضعیت کارکرد دستگاه جای می‌گیرد.

7.  قلاب‌ها

دسته قلاب‌ها شامل انواع مختلف مهره، پیچ، قلاب، مهارکش و میخ می‌شود. این محصولات وظیفه اتصال بین دو محصول مختلف را برعهده دارند که براساس نوع کاربرد و مکان کاربرد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

8.  پیچ‌گوشتی

شامل انواع مختلف و متعددی از پیچ گوشتی‌های مختلف می‌شود. انواع پیچ گوشتی دو سو، چهار سو و ستاره‌ای را می‌توان در بین این محصولات مشاهده کرد.

9.  کیف و جعبه ابزار

شامل کیف و جعبه ابزاری تشکیل دهنده از انواع مختلف ابزارآلات صنعتی و کاربردی

10. سوهان ها

انواع مختلف سوهان‌های مهندسی و سوهان‌های تیز کننده را می‌توان در بین این محصولات مشاهده کرد.

11. آچار و انبرقفلی ها

از انواع آچار شلاقی، آچار فرانسه، آچار چرخ و آچار آلن در اندازه‌های مختلف در این دسته جای می‌گیرد. انبرهای این دسته شامل انواع انبر قفلی، انبر سیم چین، انبر مهره گیر، انبر سی شکل، انبر تسمه دار، انبر ظریف کاری و برخی انواع دیگر است.

کیفیت بالا در تولید محصولات مختلف در برند ایران پتک

ابزارآلات آموزشی تولید شده در شرکت ایران پتک

ایران پتک در طی سال‌های اخیر و به تازگی، در بین محصولات خود، دسته محصولات آموزشی را نیز اضافه کرده است. این محصولات که هدفی آموزشی برای استفاده دارند، بیشتر مورد استفاده دانش آموزان قرار می‌گیرند. استفاده از محصولات آموزشی برند ایران پتک از سال 1385 رونق گرفته است. به صورت کلی سه دسته اصلی برای این محصولات وجود دارد که این سه دسته محصول عبارت است از:

  1. آموزشی
  2. بازی
  3. تزئینی

 

استاندارهای اصلی و مهم در شرکت ایران پتک به عنوان تولید کننده ابزارآلات

در زمان خرید و استفاده از محصولات تولید شده در برند ایران پتک، با استاندارهای بسیاری روبه‌رو می‌شوید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود در شرکت ایران پتک با دیگر شرکت‌های موجود در این زمینه، داشتن استاندارهای روز دنیا به عنوان تولید کننده ابزارآلات صنعتی و دستی است. شرکت ایران پتک با داشتن چندین استاندارد اصلی و روز دنیا، بهترین شرایط را برای استفاده از ابزارآلات صنعتی ایرانی فراهم کرده است. استاندارهای کسب شده توسط شرکت ایران پتک عبارت است از:

  • ISO 9001
  • ISO 14001
  • ISO 18001
  • HSE
  • TTAIN
  • OHSAS

 

مهم‌ترین مزایای استفاده از ابزارآلات تولید شده در شرکت ایران پتک

استفاده و خرید انواع و اقسام ابزارآلات صنعتی از شرکت ایران پتک، مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد. علاوه بر انتخاب و استفاده از یک برند ایرانی برای به کارگیری ابزارآلات صنعتی، تنوع بسیار زیادی نیز در این برند وجود دارد. تنوع محصولات برند ایران پتک، می‌تواند به شما در خرید و استفاده از این محصولات کمک کند. البته این موارد، تمامی مزایایی بود که پیش از این درباره محصولات تولید شده در برند ایران پتک بیان شدند.

در ادامه برخی دیگر از موارد و مزایای استفاده از ابزارآلات صنعتی ایران پتک را برای شما بازگو خواهیم کرد:

  1. یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از محصولات تولید شده در برند ایران پتک را می‌توان کمک به محیط زیست دانست. ایران پتک از اولین روزهای فعالیت خود توجه به محیط زیست را در دستور کار خود قرار داد. این شرکت با توجه به محیط زیست، در زمان تولید ابزارآلات صنعتی، کمترین میزان مصرف انرژی و هدررفت انرژی را دارد. از همین رو ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بالایی را در فرایند تولید خود به همراه می‌آورد.
  2. استفاده از به‌روزترین دستگاه‌ها برای تولید ابزارآلات صنعتی در ایران پتک می‌تواند سبب شود تا کیفیت محصولات تولیدی در این شرکت نیز افزایش یابد. از همین رو این روزها شرکت ایران پتک به عنوان یکی از قوی‌ترین تولید کنندگان ابزارآلات صنعتی در بازار ایران شناخته می‌شود.
  3. شرکت ایران پتک تولید محصولات خود را براساس اصلی‌ترین استاندارهای روز دنیا پیش می‌برد. این شرکت با دریافت و اخذ مجوز و استاندارد، تلاش کرده است تا بتواند در مسیر رشد و توسعه محصولات خود به شیوه نوین و حرفه‌ای قدم بردارد.

 

حضور نمایندگی ایران پتک در شهرهای مختلف کشور برای خدمات رسانی

شرکت ایران پتک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ابزارآلات در ایران، نمایندگی‌های بسیاری را دارد. هریک از نمایندگی‌های ایران پتک تعداد نیروهای مختلفی را دارد و در زمینه‌های متفاوتی در حال فعالیت است. به عنوان مثال نمایندگی ایران پتک در اصفهان، یکی از بزرگترین نمایندگی‌های این شرکت است. البته گفتنی است که دفاتر مرکزی شرکت ایران پتک در قالب چهار دفتر اصلی بوده و در شهر تهران قرار دارد. این چهار دفتر با حضور چیزی در حدود 400 کارمند و کارگر در حل تولید محصولات اصلی و ابزارآلات صنعتی دستی برای استفاده است.

 

آخرین نکات درباره شرکت ایران پتک

اگر به دنبال خرید و استفاده از محصولات و ابزارآلات تولید شده در شرکت ایران پتک هستید، لازم است تا نسبت به هریک از این محصولات اطلاعاتی را داشته باشید. در این مقاله با بررسی محصولات مختلف تولید شده در شرکت ایران پتک، به دنبال آن بودیم که این تولید کننده ابزارآلات صنعتی و دستی را به شما معرفی کنیم. امید است خواندن این مقاله و نکات بیان شده در آن، به شما کمک کرده باشد تا از چیستی و تاریخچه برند ایران پتک تا انواع و اقسام محصولات این برند را شناخته باشید. در نهایت نیز، انتخاب و خرید گزینه‌های ایران پتک برای شما ساده شده باشد و به شما برای داشتن یک خرید مناسب از ابزارآلات صنعتی کمک کننده باشد.

  • میلاد هادیان
  • آذر 8, 1401
  • 57 بازدید

یک دیدگاه برای “شرکت ایران پتک”

  1. باسلام خدمت دست اندرکاران شرکت ایران پتک
    اینروزها ازان دسته ازافرادی که دستی توی تعمیر وشناخت ابزار دارن مارک ایران پتک روبه خوبی میشناسن مارک ایران پتک رامیتوان به جرات باابزار شناخته شده خارجی امثال بوش متابو هنس مقایسه کرد ازنظر کیفیت وساخت ابزار امامتاسفانه اینروزها ابزار ایران پتک به سختی پیدا میشه وقیمتش حدودا بالا رفته اماباز ارزش خرید داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...